Nadruki na napoje reklamowe można wykonać w różnych kolorach dzięki maszynom drukarskim. Producenci folii selekcjonują je dokładnie, a jej kurczliwość zależna jest od kształtu i rozmiarów puszki. Świetnie sprawdzą się etykiety na puszki, czyli shrink sleeve can, ale też etykiety typu sleever, które raczej wykorzystywane są w branży mleczarskiej do kubków od jogurtów, serków itp.
Jaki rodzaj etykiety wybrać?
Tworzenie etykiety na napoje reklamowe nie spoczywa w całości na zlecającym. Tak właściwie, to tylko częściowo spoczywa, bo potrzebna jest jego konsultacja z firmą produkującą drinki energetyczne, a jeśli projekt jest już zadowalający, to można go realizować. Zanim jednak do tego dojdzie należy się zastanowić, czy zależy nam na zastosowaniu folii termokurczliwej, czyli tzw. Shrink-sleeve. Jeśli taka opcja nas interesuje, to minimalne zamówienie wynosi 1000 sztuk. W przypadku etykiet cyfrowych, które jak nazwa wskazuje, wykonane są cyfrowo, to sztuk tych powinno być 24. Folie termokurczliwe stosowane są do opakowań i multipaków, wpływają na zmianę wizerunku produktu. Dzięki temu jest to potężne narzędzie marketingowe. Można nią zadrukować całą puszkę, a dzięki właściwościom termoplastycznym nie stawia żadnych ograniczeń jeśli chodzi o kształt. Ściśle przylega do ścianek puszki, dzięki czemu pasuje idealnie do jej kształtu. Produkcja shrink sleeve’a odbywa się dzięki technologii HD flexo na różnego rodzaju foliach, jak PET, PCV, czy OPS.
Co dobrze wiedzieć o shrink sleeve?
Ten rodzaj opakowania jest wykonany z cienkiej folii termokurczliwej uformowanej w rękaw i nawiniętej na rolę. Ją natomiast się odwijać, a następnie przycina na konkretną długość, w zależności od potrzeb. Ten wycięty kawałek przykłada się do puszki, a następnie obkurcza się poprzez wytworzenie ciepła, dzięki czemu etykieta dopasowuje się do puszki, na której ją uprzednio umieszczono. Etykiety mogą być zabezpieczające określane mianem plomb, czy też pełne, które obkurczają się na całej powierzchni. Istnieją także te przeznaczone do multipaków, ale w przypadku puszek sprawdzą się jedynie, aby przekazać je w zgrzewce, co niekoniecznie może sprawdzić się przy tej reklamie. Folie termokurczliwe mają wiele zalet, ale z pewnością w przypadku produktów, które trafiają na sklepową półkę. Czy to samo tyczy się produktów przeznaczonych jedynie do promocji firmy?
Nad tym jednak należy się zastanowić. Nie oznacza to jednak, że takich początkowo darmowych puszek nie warto będzie wprowadzić na stałe do firmy, gdzie stojąca lodówka zawierająca napoje z nadrukiem logo będzie zachęcała klientów do jak najczęstszego wpadania do placówki, czy nawet zostaną w niej na dłużej, co z kolei przełoży się na większe zyski.